واحد آموزش دیجی کاشی جهت بالا بردن دانش فروش و بازار یابی و تبلیغات کاشی و سرامیک اقدام به برگزاری دوره های آموزشی تخصصی برای علاقه مندان می نماید . مخاطب این دوره ها واحد های فروش کارخانجات . بازرگانی های معتبر و دانشجویان و سایر علاقه مندان می باشد . علاقه مندان چنانچه تمایل داشته باشند می توانند درخواست برگزاری دوره را برای واحد آموزش ارسال نمایند یا با شماره 09131568011 تماس بگیرند .

1- برگزاری دوره های آموزشی بازار یابی حرفه ای کاشی و سرامیک

2- برگزاری دوره های آموزشی صادرات کاشی و سرامیک

3-برگزاری دوره آموزشی برنامه ریزی استراتژیک فروش و تبلیغات برای کاشی و سرامیک

4-برگزاری دوره های آموزشی بازار یابی حرفه ای  اینترنتی و فروش مجازی کاشی و سرامیک

 

شرحی از دوره آموزشی بازار یابی مدرن کاشی و سرامیک :

دراین مطلب می خوام انواع روش های بازاریابی کاشی و سرامیک را به شما یاد بدم . فرض من بر این است که شما جنس را کاملا می شناسید و نیازی ندارید که با جنس آشنا شوید . حالا می خواهید بازار یابی کاشی و سرامیک را در ایران انجام بدهید . برای این که ترتیب کار رعایت بشه من با شماره شروه می کنم :

1- شناسایی و تقسیم بندی مشتریان

2-جلب اعتماد مشتریان

3-بازار یابی تلفنی

4-بازار یابی مجازی (اینستاگرام . تلگرام . سایت )

 

1- شناسایی و تقسیم بندی مشتریان :

یک مطلب را صادقانه به شما بگم . مطلبی که هیچ کس به شما هیچ موقع نمیگه . اون مطلب چیه ؟؟؟

شما بدون هیچ سرمایه ای و تنها با یک خط تلفن می تونید فروش خود را شروع کنی.

خیلی ها به شما میگن باید سرمایه داشته باشید . باید دفتر مجللی داشته باشید . باید اعتبار داشته باشید . باید نمایشگاه و کلی دکور داشته باشد . این ها همه باور های غلطی است من به جرات میگم شما فقط باید پشتکار و اطلاعات داشته باشید و به راحتی جنس می فروشید و سود می کنید . پس اول باور های خوتورن را اصلاح کنید . خیلی ها به شما میگن بازار کاشی و سرامیک خیلی تخصصیه . بازار کاشی و سرامیک خیلی خطرناکه . بازار کاشی سرامیک دیگه اشباعه و خیلی از باور های غلط دیگه . دوستان باید باور کنید این بازار اشباع نیست . به قدری مشتری هست که جنس نیاز دارند . اصلا تخصصی نیست خیلی راحت شما می تونید جنس را بشناسید . معرفی کنید و بفروشید . زود برم سراغ شناسایی بازار و تقسیم بندی مشتریان .

چه کسانی در بازار کاشی و سرامیک مشتری هستند به طبقه بندی دقت کنید :

الف : انبوه سازان بزرگ ساختمانی 

ب: مغازه داران فروشنده خرده کاشی و سرامیک 

ج: عمده فروشان کاشی سرامیک و دفاتر بازرگانی

ح: مردم عادی و مصرف کننده 

خ: ساختمان ساز های کوچک 

 

شاید دارید تعجب میکنید . مغازه داران و عمده فروشان که خودشان فروشنده هستند و باید رقیب ما باشند پس چرا من دارم میگم اینها مشتری ما هستند . تا همین جا خوب فکر کنید و مطلب را مرور کنید ببینم چی به ذهنتون میاد.

طبقه بندی زیر را گفتیم که مشتریان ما در بازار کاشی و سرامیک هستند  :

الف : انبوه سازان بزرگ ساختمانی 

ب: مغازه داران فروشنده خرده کاشی و سرامیک 

ج: عمده فروشان کاشی سرامیک و دفاتر بازرگانی

ح: مردم عادی و مصرف کننده 

خ: ساختمان ساز های کوچک 

امروز به گروه اول می پردازیم .

الف : انبوه سازان بزرگ ساختمانی 

اول تحلیلی نیاز مشتری :

ببینید یک واحد آپارتمانی 90 متری تقریبا 200 متر کاشی و سرامیک برای کف و بدنه جنس نیاز داره . 90 متر کف شامل کاشی و سرامیک کف هال و کاشی و سرامیک کف اتاق و کاشی و سرامیک کف سرویس ها و کاشی و سرامیک بدنه شامل کاشی و سرامیک سرویس ها و آشپزخانه و برای پارکینگ و انباری ها و نورگیر ها هم اگر حساب کنیم یک واحد آپارتمانی تقریبا 200 متر کاشی و سرامیک نیاز داره .

اگر شما یک انبوه ساز را پیدا کنید که مثلا 100 واحد در یک تعاونی مسکن در حال ساخت داشته باشه میشه چقدر 20 هزار متر کاشی و سرامیک (100*200)=20000 . اگر  طرفیت هر ترلی را حساب کنید 1200 متر یعنی میشه تقریبا 17 تا تریلی جنس .پس متراژ بالایی هست که مشتری می تونه از کارخونه مستقیم خرید کنه و برای مشتری جاذبه داره از یزد مثلا خرید کنه .

تحیلی هزینه های مشتری انبوه ساز  :

هزینه های مشتری در صورت خرید مثلا از شهر خودش . شامل هزینه قیمت کاشی و قیمت سرامیک و هزینه حمل از انبار فروشنده شهر خودش تا پروژه است . هزینه قیمت کاشی که از مغازه دار شهر می خریم  هم خودش شامل هزینه خرید از کارخانه . هزینه حمل تا انبار فروشنده . هزینه تخلیه و بارگیری مجدد از انبار فروشنده و سود فروشنده می شود . اگر مشتری مستقیم از کارخانه خرید کند به نظرتون کدام یک از هزینه های فوق حذف میشود . اینو میزارم خودتون فکر کنید تا بفهمید . شما با همین تحلیلی خیلی ساده می تونید مشتری رو ترغیب کنید از شما خرید کنه و شما مستقیم از کارخانه بهش جنس بدید .

روانشناسی  مشتری انبوه ساز :

مشتری های انبوه ساز سه گروه هستند :

پیمانکاران خیلی حرفه ای و سرمایه دار که پروژه مثلا 100 واحدی مال خودشان هست.

پیمانکارانی که قرار دادشان زیر بنایی هست و به صورت زیر بنایی قرار داد می بندند مثلا میگن ما این کار را متری 1 میلیون و پانصد هزار تومان می سازیم .

پیمانکارانی که قرار دادشون پیمان مدیریت است . مدیریت ساخت میکنند و فقط درصد میگیرند . درصدی از کل هزینه ها رو به صورت مزد میگیرند .

حالا این سه گروه را روانشناسی کنید و ببینید در چه شرایطی خرید میکنند .

خودتون فکر کنید هر کدام دنبال چه جنسی هستند .

مطلب ادامه دارد ……….

 

شرحی از دوره باور های غلط در بازار یابی کاشی و سرامیک :

امروز می خوام به چند باور غلط در بازار یابی کاشی و سرامیک بپردازم و معتقدم تا شما این باور هاب غلط در ذهنتون هست نمی تونید در بازار یابی کاشی و سرامیک موفق باشید . اگر به مفاهیم ذهن ها و باور های ثروت ساز  که توسط اساتید این حوزه مطرح می شود در سراسر دنیا مراجعه کنید می بینید که افرادی که این باور ها را دارند موتور فعالیتشون خاموش است به نوعی پاشون روی ترمز هست و نهایت تلاششون را برای موفقیت در بازار یابی کاشی و سرامیک نمی کنند . این باور ها به قرار زیر است :

1- من سرمایه ندارم پس نمی تونم در بازار خرید و فروش کاشی و سرامیک موفق باشم ؟

2- من تحصیلات تخصصی نه در مورد کاشی و سرامیک دارم نه در مورد بازار یابی پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

3-من نمایشگاه مجلل زیبایی برای عرضه و نمایش محصولات ندارم پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

4-من نمایندگی انحصاری کارخانه را ندارم پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

5-مشتریان من دایم اطلاعات را از من میگیرند و من را دور می زنند در این بازار نمیشه کار کرد پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

6-در این بازار افراد سالم خیلی کم هستند و اکثرا افراد ناسالم و بد عهدی هستند پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

7-کارخانه ها شما را در بزنگاهها دور می زنند پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

8-کارمند خوب و مناسب در این بازار وجود ندارد پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

9-بازار فروش کاشی و سرامیک اشباع هست پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

10-مشتریان کاشی و سرامیک افراد خوبی نستند اکر انبوه سازان کلاه بردار بساز بفروشن پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

11-در این بازار کسی پول نقد به شما نمی دهد و اعتباری هم به چک ها نیست پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

12- تنها راه فروش به مشتری دروغ گفتن و نگفتن واقعیت است پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

و ……..

در ادامه می خوام در مورد هر کدوم از این باور ها صحبت کنم و ببینم واقعا چطوری هست اصل قضیه :

1- من سرمایه ندارم پس نمی تونم در بازار خرید و فروش کاشی و سرامیک موفق باشم ؟

برای شروع کار بازار یابی کاشی و سرامیک شما به یک خط تلفن نیاز دارید و اطلاعاتی که باید از خود بازار کسب کنید و تبلیغات رایگان مجازی . نیاز به هیچ سرمایه ای نیست . این یک باور غلط هست که فکر کنید باید سرمایه داشته باشید تا بتوانید جنس بفروشید . این باور را از دهنتون بیرون کنید و با قدرت وارد بازار بشید . از اولین مغازه شروع کنید برید داخل و اطلاعاتتون را زیاد کنید . هر چه قدر اطلاعات شما بیشتر باشد قدرت مانور فروش شما بیشتر است . برای این که این باور را از ذهنتون بیرون بره دنبال افرادی بگردید که با سرمایه صفر تو این بازار شروع کردند . روزی صد ها بار این رو در ذهن خودتون مرور کنید و بگید تا ذهنتون بپذیره .

2- من تحصیلات تخصصی نه در مورد کاشی و سرامیک دارم نه در مورد بازار یابی پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

چه بسا افرادی را در این بازار من میشناسم که هیچ تحصیلات و هیچ تخصصی در کاشی و سرامیک نداشته اند ولی با پشتکار و تلاش وارد بازار شدند و امروز از موفق ترین فروشندگان و حتا کارخانه داران این صنعت هستند . هر اطلاعاتی شما نیاز داشته باشید در خود بازار وجود داره و می توانید از بازار بگیرید . پس این باور غلط را از دهنتون بیرون کنید که من تخصصی و اطلاعاتی در ابتدای کار ندارم پس نمی توانم بفروشم . این یک باور غلط است .

3-من نمایشگاه مجلل زیبایی برای عرضه و نمایش محصولات ندارم پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

همه توضیحاتی که در مورد سرمایه دادم شامل این قضیه هم می شود به اون مبحث مراجعه کنید و باور کنید که این یک باور غلط است که برای فروش کاشی و سرامیک نیاز به نمایشگاه و مغازه دارید و چه بسا افرادی را من میشناسم هنوز هم فقط با یک خط تلفن مشغول فروش جنس هستند .

4-من نمایندگی انحصاری کارخانه را ندارم پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

خیلی از افرادی که در این بازار فعال هستند نمایندگی ندارند و چه بسا به خاطر مشکلات مالیاتی اصلا نمایندگی خود را پس داده اند . اتفاقا افرادی که نمایندگی ندارند محصور به یک کارخانه نیستند و با فراغت بال می توانند اجناس همه کارخانجات را معرفی و بازار یابی کنند . این یک باور غلط است که چون من نمایندگی ندارم پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم .

5-مشتریان من دایم اطلاعات را از من میگیرند و من را دور می زنند در این بازار نمیشه کار کرد پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

یکی از مسایلی که خیلی از افراد توی همه صنف ها و فضاهای بازار یابی مطرح می کنند این موضوع هست . آنها میگن ما نمی تونیم به مشتریان اطلاعات دقیق کارخانه را بدیم مشتری کارخانه را پیدا می کند و خودش مستقیم خرید می کند و ما را دور می زند . توی هر صنفی و برای هر کالایی این قضیه یه راه کار منحصر به فرد خودش را دارد . اگر اختصاصا در مورد کاشی و سرامیک بخواهیم این مشکل را حل کنیم خودش راه کاری ویژه خودش را دارد . این باور در کل غلط است ولی راه کار دارد و در مورد راه کار هاش می خواهیم بحث کنیم . شما فعلا بپدیرید این باور غلط است چون من فقط یک فصل می خوام در رابطه با راهکارهای جلوگیری از دور خوردن توسط مشتری صحبت کنم . هر چند که طبق قانون جذب که من هم بهش معتقدم اگر شما این باور را با باور مشتریان خوب و معتمد جایگزین کنید افرادی به عنوان مشتری به سراغ شما میان و توسط شما جذب میشوند که شما را به هیچ عنوان دور نمی زنند . فعلا بدون هیچ دلیلی باور خود را اصلاح کنید تا بعد .

6-در این بازار افراد سالم خیلی کم هستند و اکثرا افراد ناسالم و بد عهدی هستند پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

بیایید با نگاه قانون جذب به این مساله نگاه کنیم . اگر شما باور داشته باشید که در این بازار افراد سالم خیلی کم هستند  عملا دارید فقط به افراد ناسالم توجه می کنید و این افراد را جذب می کنید . بیایید به دنبال الگوهایی بگردیم که اصلا در بازار یابی سوخت پول ندارند . هر چند که ما در یکی از فصل های بازار یابی کاشی و سرامیک تکنیکی را در موردش بحث می کنیم که با استفاده از این تکنیک شما فقط نقدی بفروشید . پس این یک باور غلط است من بسیار مشتری های خوب و دست به نقد و یا حتی افراد بسیار معتبر با چک های معتبر می شناسم که شما می توانید آنها را جذب کنید و باآنها شروع به کار کنید .

7-کارخانه ها شما را در بزنگاهها دور می زنند پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

گاهی دور زدن از طرف کارخانه است وگاهی دور زدن از طرف مشتری . در مورد مشتری کمی نتوضیح دادیم ولی در مورد کارخانه هم می خواهیم صحبت کنیم . در بین تعداد زیادی کارخانه تولید کننده کاشی و سرامیک تعداد بسیار کم و محدودی هستد که ممکن است شما را دور بزنند . اون در تعداد بالای مشتری و وقتی شما تبدیل به اسم و رسم بشید در بازار کاشی و سرامیک این تعداد اندک هم وجود نخواهند داشت . پس این باور را از ذهنتون بیرون کنید . هیچ کارخانه ای قرار نیست شما را دور بزند و شما کارخانه جاتی را با باور های خودتون جذب می کنید که بسیار بسیار سالم کار می کنند و شما با خیال راحت می توانید بازار یابی کنید .

8-کارمند خوب و مناسب در این بازار وجود ندارد پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

یکی از باور های مهمی که باید در خودتون همیشه تقویت کنید باور فراوانی است . افرادی که باور فراوانی ندارند افرادی هستند که ذهن فقیری دارند . باور داشته باشید که منابع نامحدود است و هر روز جهان و انسان ها در حال ثروتمند شدن هستند و این یک واقعیت است . باور فراوانی یعنی جذب فراوانی . یعنی توجه به وفور نعمت . این باور یکی از مهمترین باور های ذهن ثروت ساز است . باور کنید که بهترین نیرو ها با بالاترین کارایی را شما می توانید در این بازار جذب کنید . شک نکنید با این باور می توانید در بازار کاشی و سرامیک موفق باشید .

9-بازار فروش کاشی و سرامیک اشباع هست پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟؟

باز هم باوار فراوانی داشته باشید . این قدر بازار کاشی و سرامیک هر روز و هر روز در حال گسترش است که هیچ اشباعی ندارد . فقط صادرات به کشور عراق هنوز تعداد زیادی کارخانه باید تولید کنند تا اجناس مورد نیاز فقز همسایه غربی یعنی عراق تامین شود .

10-مشتریان کاشی و سرامیک افراد خوبی نستند اکر انبوه سازان کلاه بردار بساز بفروشن پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

11-در این بازار کسی پول نقد به شما نمی دهد و اعتباری هم به چک ها نیست پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟ ؟

12- تنها راه فروش به مشتری دروغ گفتن و نگفتن واقعیت است پس نمی توانم در این حوزه موفق باشم ؟

و ……..


مطلب ادامه دارد ……..

 

 شرحی از دوره روانشناسی مشتریان کاشی و سرامیک :

در تقسیم بندی مشتریان همان گونه که قبل مطرح شد مشتریان به

طبقه بندی زیر را گفتیم که مشتریان ما در بازار کاشی و سرامیک هستند  :

الف : انبوه سازان بزرگ ساختمانی 

ب: مغازه داران فروشنده خرده کاشی و سرامیک 

ج: عمده فروشان کاشی سرامیک و دفاتر بازرگانی

ح: مردم عادی و مصرف کننده 

خ: ساختمان ساز های کوچک 

برای فروش به هر یک از گروههای فوق باید اول مشتری را روانشناسی کنیم . بعد از روی شناختی که به مشتری و نیاز های مشتری پیدا می کنیم باید ببینیم با چه تکنیکی می توانیم به مشتری جنس بدهیم .

به عنوان مثال گروه ساختمان ساز های کوچک را روانشناسی می کنیم .

ساختمان سازهای زیر 10 واحد را به عنوان ساختمان ساز های شخصی ساز و غیر انبوه ساز در نظر می گیریم . این گروه معمولا افرادی هستند که یا ساختمان های شخصی ساز لوکس را می سازند یا مهندسین و افراد بیشتر جوان و تازه کار هستند که قصد دارند بین 3 تا 10 واحد بسازند و بفروشند .

لوکس ساز ها :

این افراد بیشتر دنبال طرح های جدید و شیک و متفاوت هستند . نیم نگاهی هم به قیمت دارند . یعنی شما هر چقدر طرح های جدید و شیکتری به این افراد معرفی کنید بیشتر به شما اعتماد می کنند و امکان خریدشون بالاتر میره . برای فروش به این افراد باید کارخانه های تولید کننده کاشی و سرامیک لوکس را کاملا بشناسید . مثلا مرجان . سینا . مریم. عقیق. تبریز .و بتوانید به صورت مسلط در مورد کیفیت این کارخانه ها صحبت کنید . باید جنس را کاملا فنی و با نگاه دکوراسیون داخلی برای این افراد صحبت کنید . تیر خلاصی برای خرید زمانی است که شما به این افراد خرید مستقیم از کارخانه را پیشنهاد میدهید و قیمت مناسب بهشون میدید . شک نکنید از شما خرید می کنند .

معمولی ساز ها